Ausztria Régiói Térképen
Hozzátette: természetesen vannak felemelőbb élettörténetek is, de ő inkább abból indult ki, ami a közvetlen környezetében az általános tapasztalat, a folytonos nekirugaszkodás, kudarcot vallás, aztán újabb útkeresés. Elmondta: a darab családi ünnepeket kísér végig, ezért örökké folytatható. Egy születéstől egy halálig tartó szakaszt mutat be, de a történet folytatódik, a figurákkal még sok minden történik, akár révbe is érhetnek. A dráma a legfiatalabb nemzedék színrelépésével ér véget, a mostani 20-22 évesek megjelenésével. "Ők számomra egészen másfajta, pozitívabb, nyitottabb és közösségibb gondolkodást testesítenek meg" – jegyezte meg. Az író elmondta: a próbákon nem vett részt, mert a színházi interpretációnál véleménye szerint az alkotók kreativitása az első, ez már rendezői-színészi értelmezés. "Ez az előadás teljesen helyénvaló és teátrálisan szépen megvalósított értelmezése a darabnak" – mondta, hozzátéve, hogy hálás azért, hogy ma Magyarországon megvalósulhatott a színpadon egy kortárs dráma egy olyan művészszínházban, ahol ezt a számára fontos témát feldolgozó darabot sok ezren láthatják.
Stencil készítés Don pepe telefonszám Örkény Színház - Apátlanul (Platonov) Musical színház budapest színmű, magyar, 2016. Szerkeszd te is a! Küldés Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat! Értékelés: 9 szavazatból Hetvenhét - Tomi Nyolcvan - Doda Nyolcvanegy - Laci Nyolcvanhárom - Josa Nyolcvanhat - Feszter Nyolcvanhét - Simon "Egy négyszobás házban lakunk nagy kerttel - ez a mi királyságunk, a mi URADALMUNK, mondja apa mindig. Apa annyira vicces. Állandóan mosolyog és folyton komoly tervei vannak. Folyton arról beszél, hogy végre most már lehet. Van jövő?! Van szabadság! Csak akarnunk kell és elérhetünk bármit! Te már bármi lehetsz, fiam, bármi! És én elhiszem neki, és én imádom az apám. " A darab 2013-ban elnyerte Az Évad Legjobb Magyar Drámája-díjat. A(z) Örkény István Színház előadása Bemutató időpontja: Stáblista: Revizor 2016. január 22.
Nem az lesz belőlük, amit megálmodtak, nem úgy élnek, ahogy szerettek volna, és így tovább. Ezek a félremenések változatosak, amolyan "jedermann-módra": egészen az általánosig. Ráadásul minduntalan felhangzik a szlogenszerű refrén: a család a legfontosabb, csak a családra számíthatsz, stb., amelyet egyrészt ellenpontoznak a látottak (ez nem lenne baj, sőt, ez is cél), másrészt viszont a különböző kudarcok nem látszanak összefüggésben lenni a "család-problémával": ebből a színpadi famíliából lazán kikerekedhetett volna egy Nobel-díjas atomfizikus, egy sikeres vállalkozó, vagy egy miniszterelnök. Nincs drámai vétség – csak hétköznapi melléfogások, legalábbis a tartalomban. Az előadásban ügyes díszlet kerül a "jedermann-aspektushoz": háromszintes emelvény formáz kétdimenziós lakást. Boros Lőrinc pofás rajzokkal jelzi a konyhát, benne a sütőt, a fürdőszobát és mindent, és az elején az egyes elemek még ki is vehetők: a rajzolt porszívóval így tud takarítani az anya; kis lámpácskák jelzik a működést, nagyon tetszetős az egész.
A rajzolt sablonok egyszerűsége a színpadi családra is rávetül: a társasjáték sematizmusa szerint mindenki egy-egy karaktert képvisel. Az apa tátongó hiányjel, az anya (Kerekes Éva) vakon, önfeláldozón ápolja beteg gyermekét, Josát. A legidősebb báty, Tomi (Nagy Zsolt) az apával azonosulva a család egységét, egymásrautaltságát eszményíti, míg a "bárkik lehetünk" szupermenjelmez a fásult családapa kötött-kinyúlt kardigánjába tűnik át. Doda, a nagylány (Tenki Réka) a nőiségével érvényesül, Laci (Polgár Csaba) vállalkozóként képzeli el a jövőt, és jut milliárdos álmait követve csalóként börtönbe. Feszter (Takács Nóra Diána) kisdobos jelmeze, kék nyakkendője a világbéke vágyát és viselője ambícióit festi elénk – legyen szó a családi békéről, a sarkköri fókák nyugalmáról, hajléktalanokról vagy a Jób lányai egyletéről. A legkisebb fiú, Simon (Patkós Márton e. h. ) az örök pizsamás árulkodó gyerek-manipulátor. A szöveg újszerű, magyar színpadon szokatlan dramaturgiája belső monológokat mondat ki a szereplőkkel, hangosan, sokszor mikrofonba.
Mikó Csaba Apátlanok c. darabját már csak két alkalommal nézhetik meg, december 9-én és január 26-án játsszuk utoljára. Az előadást 2016. január 15-én mutattuk be, Gáspár Ildikó rendezésében. Pajer Hajnalka írta az előadásról a "Az Apátlanok nem könnyű darab. Mégis, kihagyhatatlan. Ez az első olyan modern darab, ami kísérletet tesz arra, hogy ne csak magyarázatokat keressen színházi eszközökkel, ne is pusztán csak ábrázolni akarjon, hanem komplex formanyelvet keressen a család társadalmi modelleken átívelő nem működéséhez. Fontos előadás. " Bővebb információ és jegyvásárlás >>> Mikor játsszuk? Jelenleg nincs kitűzött időpont Patkós Márton az y, vagy z generációs Simont derekasan helytállva játssza. Boros Lőrinc többszintes, rajzolt díszletei ennek az átlagcsaládnak a lakóhelyét idézik. A konyhafelszerelés meg szobabelső, a nappali és a hálóhelyiség elemei mind egy szálig olyanok, amik elengedhetetlenül szükségesek, semmi flanc nincs bennük. Izsák Lili korhű jelmezei visszaadják ez elmúlt évek divatját.
Színesen, árnyaltan játszik. Takács Nóra Diánára bármilyen szerepet rá lehet bízni, mert mindig megragadja a lényeget, mint most is. Polgár Csaba minden rezdülése, tekintete, szava nagy erővel bír. Ezt az alakítását is csak dicsérni tudom, ahogy teszem majd ezt vele kapcsolatban a Hamlet címszerepének nagyszerű megformálásáról szóló egyik következő írásomban.